tiistai 6. marraskuuta 2012

Yksi tekee, muut coachaa


Tämä sopii etenkin sellaiseen tehtävään jossa seuraavan osatehtävän ratkaisu riippuu edellisen tehtävän ratkaisusta. Tällöin oppilaiden pitäisi olla motivoituneita koska oman ongelman ratkaisu riippuu aiemman ongelman ratkaisusta. Toisaalta jotkut  saattavat lopettaa auttamisen kun oma ongelma on ratkaistu. Riskin joutua taululle pitäisi kuitenkin motivoida jatkuvasti.

  1. Vuorotellen vastataan esim 4. kysymykseen siten että kiertävässä vuorossa joku ratkaisee ongelman ja muut auttavat (coachaavat). Jokainen kirjoittaa vastauksen omaan vihkoonsa
  2. Kustakin ryhmästä arvotaan (numero 1-4) esittäjä taululle (käytettävissä osa taulua kullekin ryhmälle). Jos tabletti käytössä tässä voisikin käyttää Sokratesta.


    Huomio: ei oikein toiminut, ehkä ongelma oli liian vaikea... Osa ryhmistä jämähti 1. tehtävään eikä osannut pyytää opelta apua eikä ope huomannut...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti